کد مطلب:234343 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:133

بوهای خوش
و یجتنب فیه الجماع و المسهل و یقل من الریاضة و یشم من الریاحین الباردة. در ماه آب از عمل جماع و خوردن مسهل باید پرهیز كرد و از كارهای سخت و پر زحمت باید كم نمود، از گلهای سرد مزاج باید استشمام كرد.

ماه آب آخرین ماه فصل تابستان است در این ماه ضعف بدن و مزاج كاملا محسوس میگردد و اشتهای طبیعی معده و مزاج آشكار میشود و این بعلت خنك شدن هوای شبها در این ماه است.

تبخیر پی در پی مایعات بدن در سه ماه تابستان و تحریك فوق العاده غدد یكنوع خستگی و فرسودگی در بدن باقی میگذارد، در ماه آب فرسودگیها كاملا

خودنمائی میكند و لذا از مجامعت و خوردن مسهل كه مولد ضعف زیاد میباشد در این ماه حتی الامكان باید اجتناب كرد و بعلت تقلیل زیادی كه مایعات بدن پیدا كرده اند از كارهای سخت نیز باید خودداری نمود زیرا كارهای سنگین انرژی زیادتری مصرف میكند و تولید حرارت بیشتری مینماید زیاد شدن حرارت با نبودن رطوبت بقدر كافی موجب انجماد مزاج و خصوص خشگی دماغ و سبب جنون و اختلال میشود.

كم شدن رطوبت مغز موجب فرسوده گی اعصاب دماغ و دستگاه نفكر و احساس میگردد اعصاب را بانحاء خوردنیها و تزریقات



[ صفحه 151]



تقویت میكنند ولی بهتر و مؤثرتر از همه بوئیدن گلهای تر و خشك است، بوها مستقیما با مغز ارتباط پیدا میكنند در صورتیكه خوردنیها و تزریقات بوسائط بسیاری با مغز مربوط میشوند.



[ صفحه 152]